7 SKVĚLÝCH FUNKCÍ V NOVÉM ROZHRANÍ ADWORDS

Thursday, January 18, 2018

Google po mnoha letech přišel s úplně novým uživatelským rozhraním, které by mělo být rychlejší (až o 20 %), přehlednější, ale především by nám všem mělo usnadnit práci a pomoci k lepším výsledkům. V průběhu tohoto roku by rozhraní mělo být spuštěno “naostro”, a se starou verzí se budeme muset rozloučit.

Nicméně pro ty, kteří se kontaktu s novým rozhraním urputně vyhýbají (ať už proto, že jste na to staré zvyklí, nebo jste se v něm naopak sotva zorientovali), máme dobrou zprávu - nové rozhraní AdWords splňuje vše, co Google sliboval, a navíc obsahuje spoustu skvělých funkcí a novinek. My jsme pro Vás vybrali 7 těch nejzajímavějších:

DASHBOARD

Na první pohled je zřejmé, že se změnila jak samotná struktura rozhraní, tak i jeho design. Změna se týká i úvodního přehledu účtu, který ve starém rozhraní využíval asi jen málokdo. To by se však mohlo změnit, jelikož informace jsou nyní přehledně uspořádány do jednotlivých karet, na kterých ze zobrazuje spousta zajímavých informací v přehledných grafech a tabulkách (například nejčastěji zobrazované reklamy či nejúspěšnější vyhledávací dotazy). 

 

ROZŠÍŘENÍ O PROPAGACI

V právě probíhajícím hektickém období, plném slev a jiných akcí, je tato novinka možná nejaktuálnější. Nové rozšíření reklamy o propagaci, jak již z názvu vypovídá, umožňuje informaci o probíhající akci přidat do reklamy formou rozšíření. Google nabízí hned několik příležitostí, ke kterým lze akci připojit (nepovinné – např. Black Friday, Zpátky do školy apod.) a může se jednat jak o procentuální slevu, tak i o promokód, který následně zákazník využije v rámci objednávky.

 

DEMOGRAFICKÉ CÍLENÍ

Nedávno spuštěná možnost demografického cílení ve vyhledávání je v novém rozhraní obohacena o dvě další kritéria – kromě pohlaví a věku lze nyní cílit také na uživatele dle jejich rodičovského statusu či příjmu domácnosti. To by mohlo výrazně ovlivnit výsledky kampaní v mnoha odvětvích – od dětských hraček pro rodiče, až po luxusní zboží pro vysokopříjmové skupiny.

 

POKROČILÉ ÚPRAVY NABÍDEK PRO ROZŠÍŘENÍ O VOLÁNÍ

AdWords nově umožňují také nastavení pokročilých úprav nabídek pro jisté druhy interakcí, které zvyšují či snižují pravděpodobnost, že se některá součást reklamy zobrazí. V tomto případě se jedná o hovory, resp. rozšíření reklam o volání, kterým lze nově upravovat nabídky stejně, jako tomu je například u jednotlivých typů zařízení – máte tedy větší kontrolu nad tím, jak často se dané rozšíření bude zobrazovat. Strategii nabídek pomůže vylepšit nový ukazatel “Pokrytí interakce”.

 

KONSOLIDACE NÁSTROJŮ ADWORDS

Na rozdíl od starého rozhraní jsou nyní všechny potřebné nástroje pohromadě, dostupné jedním kliknutím. Menu je rozděleno na pět částí, které Vás přesměrují přesně tam, kam potřebujete.

 

PUBLIKA

Publika jsou nově hezky pohromadě na samostatné záložce, ze které je lze jednoduše spravovat. Změny se mimojiné týkají i samotných možností cílení, mezi kterými kromě remarketingu a zájmů najdete nově také možnost vytvoření vlastního publika podle záměru (využití klíčových slov a URL webů souvisejících s produkty a službami, které publikum aktivně vyhledává). Ke změně došlo i v terminologii – “Cílení a nabídka” je nyní pouze “Cílení” a “Pouze nabídka” je nově “Pozorování”.

 

REPORTY

O tom, že nové rozhraní je přehledné a uživatelsky přívětivé jsme se zmiňovali již v prvním bodu. Samostatnou kapitolou jsou však reporty, které nové rozhraní nabízí. Vynikají především svou přehledností a mírou interakce – základní informace o kampaních je možné získat opravdu rychle a efektivně. K dispozici jsou například grafy zobrazující trendy v návštěvnosti či počtech konverzí, n-gramy s vyhledávacími dotazy a zajímavá je rozhodně také heatmapa, která obsahuje data o návštěvnosti v průběhu jednotlivých dnů.

To byl výčet sedmi, z našeho pohledu nejzajímavějších novinek, které nové rozhraní nabízí. Závěrem však nutno dodat, že má stále řadu nedostatků, se kterými se při práci můžete setkat (například nejsou dostupné některé funkce), nicméně postupně se je daří odstraňovat. Pokud s přechodem na nové rozhraní stále váháte, doporučujeme na nic nečekat – sice bude chvíli trvat, než si zvyknete, ale věříme, že nakonec budete příjemně překvapeni!

Náš tip: Využívejte při práci v novém rozhraní klávesové zkratky – ušetří Vám spoustu času!

autor: Martin Hanzelka